Saturday, December 31, 2011

tutup buku 2011

2011 baru aje berlayar semalam,
alhamdulilah hari ni 2012 bermula,
terlalu banyak benda menyakitkan yg aku simpan buat 2011,
harap 2012 ade benda baru yg dpt aku capai,
dengan itu semua kesakitan 2011 boleh dibuang jauh perlahan-lahan.

2011 yg aku harap cuma kepercayaan dan hormat,
yg aku dapat hanye "taik",
cuba anggap "taik" itu sbg cabaran dlm perhubungan,
yakin masih ade sedikit kepercayaan,
tapi kalau da "taik" akan tetap "taik",
mugkin term"gile syg" ini mgubah "taik" jadi wangi,
tp wangi hanya luaran,
dalamanyer penuh "busuk".

hati yg sakit,
takkan pernah sesaat pun lupa,
tapi akan sentiasa senyum,
supaya yakinkan diri semuanyer ok,
dan bole kata pada diri " ko mmg kuat",
maka segala "taik" yg diberi itu dpt dimaafkan.

bynk benda yg nk diluahkan,
tapi tak satu pun diluahkan,
nk diluahkn takut dianggap lemah,
tapi mmg tak mampu nk luahkan,
hanya anggap tiada kawan yg akan paham,
berat nk diluah, berat lagi nk dirasa.

genap setahun,
1 jan 2011 semua benda bermula,
mcm-mcm aku dgr,
setiap yg kuar dr mulut indah gile,
benda semua manis,
tp lama-lama semua pahit.

tak salahkan siapa,
anggap aku seorg laki yg tak mampu mengembirkan seseorg,
tak cukup sempurna,
tak cukup bagus utk kepuasan,
bak kata seseorg aku ni " no passion n excitement",
anggap itu kelemahan aku.

tulis entry ni utk rasa lega,
ego atas kepala di buang sekejap,
utk kurangkan rasa tersumbat didada,
maka 2012 boleh sumbat dgn benda baru didada,
harap benda yg menyenangkan.

2011,
lebih pahit dan menyakitkan,
tapi masih tetap bersyukur,
masih ada ibu dan ayah,
dan nyawa sendiri.

2012,
tak perlu nk harap ape-ape,
semuanyer nampak kabur,
nk melihat bagaimana diri ni 4 atau 5tahun pun tak boleh,
cuma terima 2012 dgn tangan terbuka,
yg aku nampak hanya satu life yg pasti beza dgn dulu.

No comments:

Post a Comment